dinsdag 31 maart 2015

Schoonmaken?!

Mijn huis is echt toe aan een opknapbeurt...op de muren zitten onverklaarbare vlekken van de kinderen, mijn vloerbedekking is nu echt op, en vooral de hal lijkt wel een slagveld elke dag. Tassen, jassen, schoenen en nog meer rommel wat er niet hoort. En zo groot is ons mini halletje niet. Kapstokken heb ik volgens mij voor de sier, want de jassen,  tassen en schoenen worden van ze afgegooid , en het halletje ligt vol.. Deze week maar eens de hal organiseren. Schoonmaken met 3 kinderen in huis is sowieso onbegonnen werk.. Gisteren heel fanatiek de ramen gedaan, ik kan weer naar buiten kijken en ben weer trots op mezelf. Kinderen , of in ieder geval die van mij, krijgen ineens acuut de behoefte om met de handen aan het raam te zitten, of nog vreemder, de raam te kussen en dan in die condens wat te schrijven! :-/  zelfde met dweilen... Alles gedweild, en er vallen geheid volle bekers drinken over de vloer, hagelslag valt spontaan van het bordje en dan zien ze dat ' toevallig' niet en gaan er dan nog even over heen lopen. Lekker pletten. 
Liam heeft nu ook wat nieuws, koekjes verkruimelen, of er op gaan staan. En dan niet op het laminaat gedeelte, maar op de vloerbedekking.  Denk dat ik me maar zo'n kruimeldief aanschaf. Maar das ook weer zo lastig want Liam kan niet tegen harde geluiden. Dan toch maar overal laminaat. En een swiffer kopen. Het werkt trouwens ook niet echt mee dat ik zelf zo'n chaoot ben... Aanrecht helemaal netjes, en binnen een uur weer volgeplant met van alles en nog wat.
Als liam z'n dutje doet tegen 10 uur dan is mijn woonkamer schoon en netjes. Daar geniet ik dan maar even 2 uurtjes van. Want de rest van de dag, lijkt het hier meer op een oorlogsgebied als op een woonkamer. Ach, het maakt ook niets uit, kinderen moeten kind kunnen zijn, en ik moet maar geduld hebben tot ze allemaal het huis uit zijn en mijn woonkamer weer echt bewoonbaar word. Nog even 20 jaar geduld :-D 

Geen opmerkingen: