vrijdag 5 februari 2016

Verschil moet er zijn






Halleluja! De jongste slaapt in zijn eigen bedje! 
Met 2 makkelijke slapers ga je er vanuit dat de derde ook wel goed zal slapen. Dit was dus niet het geval. 
Alles geprobeerd wat je maar proberen kunt. 
Sinds 2 dagen heb ik een ander bed. En gelijk het bed anders neergezet in de slaapkamer. Het bedje van Liam ernaast gezet en met zijn nieuwe teddybeer ( hij had al 2 tutteldoekjes) maar misschien kon een extra beer voor het veilige gevoel ook wel eens helpen. 





Nu dus een nieuw bed, kamer veranderd en hij slaapt! Wat een feest na 2 jaar lang elke avond drama. 

Zo merk je maar weer hoe verschillend kinderen zijn. En gelukkig maar want iedereen is natuurlijk uniek. 





En met die verschillen botst het ook regelmatig hier in huis samen. 
De oudste zit in de pubertijd en die ergert zich mateloos aan alles wat maar leeft. Behalve haar kleine broertje van 2. Dat is haar grootste liefde. Gisteren zei ze, mam, ik kan wel huilen, ik zeg waarom? Ja ik vind Liam zooooo schattig en zo lief! Dat ik er wel van kan huilen hoeveel ik van hem hou. 
Nou toen kon ik wel huilen. Zo lief van haar. 

Wat betreft Luca de middelste en Chiara de oudste. Dat is gewoon water en vuur. Hij mag nog niet eens bewegen of ze word al boos op hem. 
En hij irriteert haar het liefst de hele dag. Even pesten, uitdagen enz. 
Gelukkig word dat ook al steeds minder nu Chiara vaker op haar kamer is. En Luca vooral fan is van Minecraft op de PlayStation en de vlogs van Enzo knol. 

Ik fungeer in huis vooral als politieagent tussen alledrie de kids. 
Hou op, blijf van elkaar af, pas op die beker, nee geen snoep meer, praat eens rustig, ga van tafel af, het is hier nog steeds geen apenkooi in de woonkamer, enz enz. 
Het is gewoon altijd rumoerig in ons huis. 
En om 21:00 ben ik uitgeput. En ga dan met kleine man naar bed want die is dan ondertussen ook alweer wakker geworden. 



Ik hoop dat daar nu verandering in komt nu hij slaapt. En ik S'avonds weer eens kan mediteren of een boek lezen of tv kijken. Even tijd voor mezelf, even opladen. Want dat heb ik echt nodig. Nathalie tijd.  

Ik kan wel moeder zijn van 3 kinderen. En ik ben met alle liefde van de wereld moeder, maar die tijd voor jezelf is erg belangrijk toch? 
Even wat voor jezelf doen. 
Sportschool, S'avonds afspreken met vriendinnen. Of gewoon even zonder kinderen naar de winkel. Dat is al een feest op zich! 

Geen opmerkingen: